Header Ads

Keputusan Peperiksaan Online Latihan Separa Perubatan Bertaraf Diploma 2014

Keputusan Peperiksaan Online Latihan Separa Perubatan Bertaraf Diploma 2014 | KUALA LUMPUR 20 Sept. - Proses peperiksaan secara online bagi Latihan Separa Perubatan Bertaraf Diploma yang berlangsung hari ini berjalan lancar, kata Pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA), Tan Sri Mahmood Adam.
spa onlineBeliau berkata, sebanyak 42,876 calon menduduki peperiksaan itu dengan jayanya termasuk 30 calon yang berada di 16 negara, antaranya Singapura, United Kingdom, Ireland dan Australia.

"Walaupun terdapat masalah teknikal dikesan berlaku kepada 22 'server' daripada 68 'server', dengan sebahagian daripada calon tidak dapat menjawab soalan di seksyen B, namun masalah tersebut telah dapat diatasi segera," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau berkata, calon berkenaan dibenar menduduki semula peperiksaan pada 12.30 tengah hari tadi.

Peperiksaan itu untuk latihan bagi jawatan Jururawat, Penolong Pegawai Perubatan, Penolong Pegawai Farmasi, Juru X-ray, Penolong Pegawai Kesihatan Persekitaran, Pergigian, Jurupulih Perubatan Anggota, Jurupulih Perubatan Cara Kerja, Juruteknologi Makmal Perubatan dan Juruteknologi Pergigian.

Mahmood berkata, keputusan peperiksaan dijangka pada Isnin ini menerusi portal SPA www.spa.gov.my. - BERNAMA

No comments